de Ontsnapping
intensieve teambuilding
van LivingTale Theater
Steels in de Stille Oceaan
Er heerst een vredige stilte in de gevangenis van het eenzame eiland Ohahihino.
De Kolonel zit te dutten in zijn fauteuil.
De Majoor beleeft enige voldoening in het inspecteren van de vormeloze overal van de enige nog overgebleven gevangene, een Belg, terwijl de Luitenant haar tracht te overtreffen door het vruchteloos zoeken naar moddervlekken op diens schoenen.
De Technicus tenslotte doodt haar tijd met de zoveelste poging het computerspelletje “Wereldheerschappij” met succes te beëindigen.
Allen zijn in dienst van de mysterieuze doctor No Goldvinger, maar van zijn duistere plannen hebben zij geen weet.
Tenminste.....?
Tot hun rust wordt verstoord door een invasie van buitenlanders.
Wat hebben al deze Russen, Amerikanen en Fransen in dit godverlaten oord te zoeken?
Zeker is dat ze hun duivelse bedoelingen rustig kunnen vergeten, want ze vallen als rijpe appels in de armen van de bewakers.
Eindelijk wat te doen....
Tenminste.....?
Tot hun rust wordt verstoord door een invasie van buitenlanders.
Wat hebben al deze Russen, Amerikanen en Fransen in dit godverlaten oord te zoeken?
Zeker is dat ze hun duivelse bedoelingen rustig kunnen vergeten, want ze vallen als rijpe appels in de armen van de bewakers.
Eindelijk wat te doen....
spelgegeven
Alle deelnemers aan dit spel zijn geheim agent, in dienst van de krijgsmacht van of Amerika, of Frankrijk, of Rusland.
Ze zijn op missie gestuurd naar het eenzame eiland in de Stille Zuidzee Ohahihino.
Helaas zijn ze slecht voorbereid door hun werkgever: zodra ze voet aan land zetten, worden ze gearresteerd.
En in de gevangenis gegooid. Zonder kans op vrijlating...
Nu is het een luxe gevangenis en zijn sommige bewakers best aardig, maar om je verdere leven in deze gevangenis te slijten...
Alleen, samen met je landgenoten, of samen met alle gevangenen.
Dat kan doordat iedereen belangrijke informatie bezit òm te kunnen ontsnappen.
Maar niet alle informatie die nodig is.
Door samen te werken met je landgenoten kom je een heel eind.
Ze zijn op missie gestuurd naar het eenzame eiland in de Stille Zuidzee Ohahihino.
Helaas zijn ze slecht voorbereid door hun werkgever: zodra ze voet aan land zetten, worden ze gearresteerd.
En in de gevangenis gegooid. Zonder kans op vrijlating...
Nu is het een luxe gevangenis en zijn sommige bewakers best aardig, maar om je verdere leven in deze gevangenis te slijten...
speldoel
Daarom is de doelstelling van elke gevangene om te ontsnappen.Alleen, samen met je landgenoten, of samen met alle gevangenen.
Dat kan doordat iedereen belangrijke informatie bezit òm te kunnen ontsnappen.
Maar niet alle informatie die nodig is.
Door samen te werken met je landgenoten kom je een heel eind.
Door samen te werken met je vrienden en vijanden uit andere de landen wellicht nog verder.
Om maar niet te spreken van ‘samenwerken’ met de bewakers.
Maar of je dat ook wilt als geheim agent?
Wat daarbij een grote rol speelt is, dat je ook nog een eigen -geheime- opdracht hebt: je persoonlijke missie als geheim agent.
Oftewel: waarom de krijgsmacht van jouw land je naar dit godverlaten eiland stuurde.
Grote vraag daarbij is: wat is het belangrijkste? Ontsnappen of je missie? Lastig, heel lastig.
De drie landenteams worden gevormd en met een eenvoudige opdracht komt men ‘in de juiste sfeer’.
Iedereen krijgt zijn persoonlijke opdracht en informatie.
Nadat alle vragen beantwoord zijn, gaat het eigenlijke spel van start.
Dat begint met de arrestaties van de geheim agenten.
Men maakt kennis met de enig overgebleven gevangene (een acteur).
Om maar niet te spreken van ‘samenwerken’ met de bewakers.
Maar of je dat ook wilt als geheim agent?
Wat daarbij een grote rol speelt is, dat je ook nog een eigen -geheime- opdracht hebt: je persoonlijke missie als geheim agent.
Oftewel: waarom de krijgsmacht van jouw land je naar dit godverlaten eiland stuurde.
Grote vraag daarbij is: wat is het belangrijkste? Ontsnappen of je missie? Lastig, heel lastig.
het spel
Na een kort welkom legt de spelleider het spel uit.De drie landenteams worden gevormd en met een eenvoudige opdracht komt men ‘in de juiste sfeer’.
Iedereen krijgt zijn persoonlijke opdracht en informatie.
Nadat alle vragen beantwoord zijn, gaat het eigenlijke spel van start.
Dat begint met de arrestaties van de geheim agenten.
Men maakt kennis met de enig overgebleven gevangene (een acteur).
Die zit er al jaren en wil erg graag naar huis.
Maar wel levend, graag.
Gelukkig bezit hij/zij een schat aan gegevens. Jammer alleen dat hij/zij wat bang is aangelegd.
Natuurlijk maakt men ook kennis met de bewakers.
Vier zijn het er in totaal, en allen met een uitgesproken (en verschillend) karakter.
Gespeeld door twee acteurs. Oftewel: elke bewaker wisselt regelmatig van wacht.
Daarbij tikt de tijd genadeloos door.
Want als de deadline voorbij is, zal men voor eeuwig op dit eiland gekerkerd blijven.
Dus: lukt het de gevangenen op tijd uit te breken? In ongeschonden staat?
En met volbrenging van de eigen missie?
Na afloop wordt dat resultaat uitgebreid geëvalueerd.
Maar wel levend, graag.
Gelukkig bezit hij/zij een schat aan gegevens. Jammer alleen dat hij/zij wat bang is aangelegd.
Natuurlijk maakt men ook kennis met de bewakers.
Vier zijn het er in totaal, en allen met een uitgesproken (en verschillend) karakter.
Gespeeld door twee acteurs. Oftewel: elke bewaker wisselt regelmatig van wacht.
Daarbij tikt de tijd genadeloos door.
Want als de deadline voorbij is, zal men voor eeuwig op dit eiland gekerkerd blijven.
Dus: lukt het de gevangenen op tijd uit te breken? In ongeschonden staat?
En met volbrenging van de eigen missie?
Na afloop wordt dat resultaat uitgebreid geëvalueerd.
keuzes vooraf
Een aantal keuzes binnen het script:- in hoeverre bezitten de spelers dubbele agenda's (identiteiten)
- in hoeverre zijn persoonlijke doelen van belang
- in hoeverre staat het leiderschap van de teams ter discussie
- hoe verhoudt de groep als geheel zich tot de subgroepen
- in hoeverre zijn de subgroepen competitief
- hoe belangrijk is de doelstelling dat iedereen -samen- moet ontsnappen
- in hoeverre kan achterdocht een thema zijn
- in hoeverre spelen onderlinge conflicten een rol
- in hoeverre is de onderlinge beeldvorming (sterk) gekleurd
Dit alles onder het motto:
samenwerken moet, maar hoe moeilijk maken we het de deelnemers.
vormen van samenwerken
De samenwerkingsopdracht van De Ontsnapping heeft altijd zowel een technisch als een sociaal aspect, gericht zowel op de interne relaties als op de buitenwereld.
Wil een team succesvol zijn, dan moeten alle vier aspecten vervuld zijn.
Wil een team succesvol zijn, dan moeten alle vier aspecten vervuld zijn.
technisch intern: | de spelers hebben allen in hun rolinformatie een deel van de technische puzzel die het mogelijk maakt om te kunnen ontsnappen |
technisch extern: | de spelers moeten informatie achterhalen (bij de bewaking) om te kunnen ontsnappen |
sociaal extern: | hoe de spelers omgaan met de verschillende bewakers (de buitenwereld) is essentieel voor hun kans op succes |
sociaal intern: | hoe met onderlinge achterdocht, vertrouwen, beeldvorming en leiderschap wordt omgegaan, is essentieel voor de kans op succes voor het ontsnappen èn voor het uitvoeren van de individuele opdracht |
vaardigheden
De volgende vaardigheden spelen een rol:- samenwerken
- leidinggeven
- technische informatie verzamelen
- sociale informatie verzamelen
- informatie analyseren
- maken van een plan en uitvoeren
- sociale initiatieven nemen
- omgaan met culturele verschillen, vooroordelen, achterdocht
- omgaan met de spanning tussen groepsopdracht en individuele opdracht
1, 2 of 3 dagdelen
1 dagdeel | samenwerken in een complexe omgeving onder tijdsdruk |
2 dagdelen | plus: samenwerken in een gestructureerde omgeving zonder stress |
3 dagdelen | plus: analyse sterkte/zwakte van de individuele deelnemer in het samenwerkingsproces en het stellen van individuele doelen in de samenwerkingsopdrachten van de eerste 2 dagdelen |
gegevens
- groepsgrootte 5 - 21 personen
- aanbevolen groepsgrootte: 9 tot 18 personen
- voor 1, 2 of 3 dagdelen
- tijdsduur 1 dagdeel: 4 - 5 uur
- afhankelijk hoe snel de teams ontsnappen
- inclusief voor- en nabespreking
- locatie: vrijwel elke mits niet te klein
details: zie “locatie & info”
- bij voorkeur royale ruimte + bijruimte
- kleine kleedruimte voor de acteurs
- geen storing andere gasten
- dit spel is ook beschikbaar in het Engels
terug naar teambuilding |
teambuilding overzicht | offerte in 9 sec | documentatie | locatie & info | info aanvraag | foto's |
9.4 / 10
62 beoordelingen
100% van de klanten
beveelt dit bedrijf aan.
bekijk alle beoordelingen
van LivingTale Theater
62 beoordelingen
100% van de klanten
beveelt dit bedrijf aan.
bekijk alle beoordelingen
van LivingTale Theater
Telegram.nl / RotondeReclame.nl
over
Teambuildingspel De Ontsnapping
lees meerTeambuildingspel De Ontsnapping
10 van10
De organisatie vooraf en tijdens het spel was perfect. Het begon met de website die zo duidelijk/overzichtelijk en informatief was, tot de uitvoering van het spel op de avond zelf ...
Ook heel leuk te zien hoe er "onder druk" en in "chaos" beslissingen/acties worden genomen die...
Trainee Strukton Civiel
over
Teambuildingspel De Ontsnapping
lees meerTeambuildingspel De Ontsnapping
10 van10
We hebben ons vreselijk goed vermaakt, met alle hersenspinsels die we moeten kraken on te kunnen ontsnappen.
Daarnaast moesten we alle sociale en gespreksvaardigheden uit de kast halen voor een succesvol einde.
Erg vermakelijk en leerzame middag.
google trefwoorden
teambuildingspel De Ontsnapping voor kleine groepen.
teambuildingspel De Ontsnapping: als geheim agent wil je ontsnappen
Het teambuildingspel De Ontsnapping: al in één dagdeel legt het de organisatie (team) cultuur bloot
op een voor de deelnemers zeer herkenbare wijze zonder dat dit als bedreigend ervaren wordt: teambuildingspel!
Daarnaast moesten we alle sociale en gespreksvaardigheden uit de kast halen voor een succesvol einde...
lees meer: Gastenboek
teambuildingspel De Ontsnapping Intensief
intensief teambuildingspel
teambuildingspel als spannend uitjeteambuildingspel De Ontsnapping voor kleine groepen.
teambuildingspel De Ontsnapping: als geheim agent wil je ontsnappen
teambuildingspelen spannend en spiegelend
- een teambuildingspel biedt een intense ervaring
- teambuildingspelen zijn leuk en intrigerend
- teambuildingspel is veilig
- teambuildingspel: iedereen kan meedoen
- teambuildingspel: met een variabele intensiteit
LivingTale teambuildingspel De Ontsnapping
teambuildingspelen kort benoemd
- teambuildingspel: Ontsnapping - onstsnap als geheim agent, voer je opdracht uit
- teambuildingspel: Goksyndicaat - wordt het rijkste team door het manipuleren van de paarden races
- teambuildingspel: Veilig Bouwen - maak het mooiste bouwwerk en controleer het nabouwen door anderen
- teambuildingspel: CSI Crime Time - ondervraag observeer en deduceer... met je team
een teambuildingspel voor elke groep
- teambuildingspel: Ontsnapping - 5-21 deelnemers
- teambuildingspel: Goksyndicaat - 12-60 deelnemers
- teambuildingspel: Veilig Bouwen - 12-60 deelnemers
- teambuildingspel: CSI Crime Time - 30-96 deelnemers
Het teambuildingspel De Ontsnapping: al in één dagdeel legt het de organisatie (team) cultuur bloot
op een voor de deelnemers zeer herkenbare wijze zonder dat dit als bedreigend ervaren wordt: teambuildingspel!
teambuildingspel De Ontsnapping van LivingTale!
laatste nieuws
Teambuildingspel de Ontsnapping: ...We hebben ons vreselijk goed vermaakt, met alle hersenspinsels die we moeten kraken on te kunnen ontsnappen.Daarnaast moesten we alle sociale en gespreksvaardigheden uit de kast halen voor een succesvol einde...
lees meer: Gastenboek